.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انکار مدرسه اتوبوسی در گلستان

مدرسه اتوبوسی گنبد به عنوان تنها مدرسه سیار در شمال کشور بود که پس از انتشار گزارشهای خبری و تصویری مهر، برچیده شده و کانکسی مناسب جایگزینش شد اما با گذشته ماه‌ها از این رویداد، حالا برخی یادشان افتاده که ضمن تکذیب موضوع، اقدام مهر را جوسازی تعبیر کنند!

این اقدام درحالیست که اعتراضات روستاییان و والدین دانش آموزان در سالهای گذشته در زمینه ساخت مدرسه ثابت و جایگزینی مدرسه اتوبوسی راه بجایی نبرد و با تهیه گزارشی از سوی خبرگزاری مهر، این خواسته دیرینه اهالی محقق شد.
تاثیر اطلاع رسانی مطلوب در حالیست که برخی مسئولان گلستان با گذشت یکسال از ساخت مدرسه مناسب و مجهز در منطقه عشایر نشین گنبد و جایگزینی مدرسه اتوبوسی، عملکرد رسانه ها را در این بخش زیر سئوال می برند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز گلستان در حاشیه سیزدهمین جشن خیران مدرسه ساز در گرگان گفت: در کرند گنبد کاووس یک مدرسه بصورت کانکس وجود دارد که آنهم به دلیل کوچ نشین بودن اهالی روستا است.

محمد حسین کمیلی افزود: افزود: متاسفانه عده ای آنجا فیلمبرداری کردند که می توانم بگویم بر علیه نظام کار کردند.

وی در عین حال اظهار داشت: این افراد کوچ نشینند، فقط چند ماه در آن منطقه ساکنند و در روستا مدرسه دارند و در آنجا به کمک نوسازی مدارس کانکس گذاشته شده است.

این اظهار نظر رئیس مجمع خیران مدرسه ساز گلستان درحالیست که به گفته دانش آموزان و اهالی منطقه، سالهای سال، تقاضای ساخت مدرسه ثابت در این منطقه شده بود ولی پیگیریهای اهالی نتیجه بخش نبوده است.


تا پیش از انعکاس مشکلات مدرسه اتوبوسی، 27 دانش آموز منطقه عشایر نشین بخش "داشلی برون" گنبد کاووس که از روستای مرزی استان گلستان است، در دو دستگاه اتوبوس سیار به تحصیل می پرداختند.

مدرسه خرد گنبد کاووس دو کلاس درس در قالب دو دستگاه مینی بوس داشت که در یک کلاس آن دانش آموزان پایه اول تا چهارم و در کلاس دیگر دانش آموزان پایه پنجم تحصیل می کردند.

دانش آموزان مدرسه خرد همراه با ایل عشایر کوچ می کنند و شش ماه از سال در مدرسه ای در منطقه چالقورب و بقیه سال تحصیلی را در مدرسه روستای " اوتن" که آن نیز به صورت سیار است، تحصیل می کنند.

هرسال این دانش آموزان از 20 آبان ماه همراه با کوچ عشایر به منطقه چالقورب به مدرسه خرد می روند و اردیبهشت سال دیگر به مدرسه اوتن رهسپار می شوند.

دانش آموزان مدرسه اتوبوسی گنبد کاووس در کمتر از 24 ساعت از انتشار گزارش تصویری و خبری خبرگزاری مهر با اقدام ارزنده مسئولان وزارت آموزش و پرورش صاحب مدرسه ثابت شدند.

سال تحصیلی جاری، برای اولین بار دانش آموزان مدرسه خرد وارد مدرست جدید شدند و از تحصیل در فضای نامناسب مدرسه اتوبوسی رهایی یافتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.223 seconds.